ziera'z Gallery

ziera'z Gallery
Just Be Strong

Thursday, June 19, 2014

We are Married! Mr.Dedek&Mrs.Dedek (310514)

Alhamdulillah...syukur kehadrat Illahi dengan izinNya, aku selamat dan sah menjadi isteri kepada Ahmad Hafiz bin Abd Arif pada hari sabtu 31 Mei 2014 pada jam 4.46 ptg.( urm aku main agak jer time tu huhu). Tp dengan sekali lafaz sahaja aku telah bergelar isterinya. Alhamdulillah sekali lagi..dugaan demi dugaan yg kami lalui sebelum hari bahagia ini amat aku geruni. Takut sangat mase tu..nasib baik ayah aku pandai buat lawak mase nk akad nikah tu..huhu. Nerves nye hati ni hanya Allah je yg tau..mase tu lah aku rase kan aku yg menjadi tumpuan ramai. Org kate pengantin baru kan.huhu..for the first time setelah akad nikah,husband aku kucup dahi aku depan org ramai..segannye xterkata..tp sebab kami dah halal. So xde ape yg perlu disegan kan. Aku ingin mengucapkan ribuan,jutaan terima kaseh yg xterhingga kpd kakak2 aku,mak ayah,abg,anak2 buah,abg2 ipar,sedara maraku yg tlh membantu dlm menjayakan majlis perkahwinan aku. Aku tahu mase lps akad nikah sempurna,aku lihat wajah bonda ku yg sedih..melihat anak bongsu nya yg dulu jauh diperantauan kini menamatkan zaman bujangnya pada umur 26thn. Aku cuba sembunyikan perasaan sedih tu. Sbb aku xnk nangis pd hari bahagia ku. Namun jauh dilubuk hati ni..aku tetap 'dedek' utk mak dan kakak2...Mak Ayah..dan kakak2 abang long..doakan dedek bahagia dgn pilihan dedek.. In shaa Allah.

No comments: